П`ятниця, 19.04.2024, 09:55
ДНЗ «Малинський професійний ліцей»
територіальне відокремлене спеціалізоване відділення м. Коростень

11500, Житомирська область, м. Коростень, вул. Грушевского, 24/1 , ПТУ №16 м. Коростеня.

(041-42) 4-24-27, факс: 4-30-07                e-mail: ptu_16@ukr.net

Головна | Реєстрація | | Вхід Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Методична робота [2]
Загальні [1]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Портфоліо викладача Закусило Олексія Дмитровича

 

Закусило Олексій Дмитрович

викладач професійно-теоретичної підготовки

з професії «Електрозварник ручного зварювання»

ДНЗ «Малинський професійний ліцей»

 

Узагальнений досвід роботи

на тему: «Використання ІКТ на уроках професійно-теоретичної підготовки з професії «Електрозварник ручного зварювання»

 

Закусило Олексій Дмитрович закінчив Житомирський Державний технологічний університет у 2007 році і працює на посаді викладача професійно-теоретичної підготовки з професії «Електрозварник ручного зварювання» в ДНЗ «Малинський професійний ліцей» територіальне відокремлене спеціалізоване відділення з 2007 року, має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії, стаж роботи – 14 років.

Протягом міжатестаційного періоду викладач працює над темою - використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках професійно-теоретичної підготовки з професії «Електрозварник ручного зварювання». Тому для успішного проведення уроків викладач творчо працює над проблемою поповнення та оновлення комплексного методичного забезпечення з предметів професійно-теоретичної підготовки з професії. Ця робота включає розробку та створення системи навчально - методичної документації, засобів навчання,  онлайнового освітнього ресурсу, які необхідні для якісного навчання в межах освітньої програми.

 

Актуальність і перспективність досвіду

В умовах нестабільного сучасного життя перед професійною (професійно-технічною) освітою постає завдання, яке полягає у створенні умов для навчання, виховання, розвитку індивідуальності і творчої самореалізації. Це складне завдання для викладача, адже вимоги сучасного життя диктують всебічний розвиток освітнього процесу, урізноманітнення форм і методів навчання. Але разом з тим інформаційно-комунікаційні технології стають все більш доступні та розширюють можливості освітнього процесу.

У «Національній стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року» зазначено що пріоритетом розвитку освіти є впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечують удосконалення освітнього процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві, а впровадження елементів дистанційного навчання, безпосередньо дистанційного навчання під час карантину – є беззаперечним доказом вірного напрямку розвитку освіти. Серед визначених заходів, спрямованих на забезпечення інформатизації освіти, задоволення освітніх інформаційних і комунікаційних потреб учасників освітнього процесу, викладач звернув увагу на:

  • створення електронних підручників та енциклопедій навчального призначення;
  • створення системи дистанційного навчання, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та учнів, які перебувають на довготривалому лікуванні;
  • забезпечення освітнього процесу засобами інформаційно-комунікаційних технологій, а також доступу навчальних закладів до світових інформаційних ресурсів;
  • створення системи інформаційно-аналітичного забезпечення у сфері управління навчальними закладами, інформаційно-технологічного забезпечення проведення моніторингу освіти.

Мета досвіду полягає у вивченні, теоретичному та практичному використанні інформаційно-комунікаційних технологій під час проведення уроків професійно-теоретичної підготовки з професії «Електрозварник ручного зварювання».

Предмет досвіду – ефективність використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання під час проведення уроків професійно-теоретичної підготовки з професії «Електрозварник ручного зварювання» у закладах професійної (професійно-технічної) освіти.

 

 

Теоретична база досвіду

 

Інформац́ійно-комун́ікаційні технол́огії (ІКТ, від англ. Information and communications technology, ICT) — це загальніший термін, який підкреслює роль уніфікованих технологій та інтеграцію телекомунікацій (телефонних ліній та бездротових з'єднань), комп'ютерів, підпрограмного забезпечення, програмного забезпечення, накопичувальних та аудіовізуальних систем, які дозволяють користувачам створювати, одержувати доступ, зберігати, передавати та змінювати інформацію. Іншими словами, ІКТ складається з ІТ, а також телекомунікацій, медіа-трансляцій, усіх видів аудіо і відеообробки, передачі, мережевих функцій управління та моніторингу.

Ці технології пов'язані зі створенням, збереженням, передачею, обробкою та управлінням інформації. Цим вживаним терміном позначають всі технології, що використовуються для спілкування та роботи з інформацією. Концепція інформаційних технологій була додана до елементу комунікації і виникла у 1980-ті роки. Наразі ІКТ включають апаратні засоби (комп'ютери, сервери тощо) та програмне забезпечення (операційні системи, мережеві протоколи, пошукові системи тощо). У сучасному світі інформаційно-комунікаційні технології є важливою і невід'ємною частиною держави, бізнесу та приватного життя.

Переваги використання ІКТ

  • Індивідуалізація навчання;
  • Інтенсифікація самостійної роботи учнів;
  • Урізноманітнення завдань;
  • Збільшення джерел інформації при використанні Internet;
  • Підвищення мотивації та пізнавальної активності за рахунок різноманітності форм роботи, можливості включення ігрового моменту.

 

Опис досвіду

Серед величезної кількості сервісів, Олексій Дмитрович обрав сервіси Google.

Google є однією із найпопулярніших компаній у світі. І все це завдяки величезній кількість продуктів, сервісів та послуг, які роблять наше життя легшим. Google сервіси – це не тільки безмежні розваги, а невід’ємний помічник у навчанні, кожного сучасного, як вчителя так і учня. Найпопулярнішими серед них в наш час є: Google Search, Google Images, Gmail, Google Maps, Google Docs, YouTube, Google Translate, Google Sites, Google Drive, Google Classroom.

Застосування цих сервісів у навчальному процесі надає багато переваг.

1.  Простота в використанні. Розпочати роботу с Google сервісами дуже просто, все що потрібно – це створити аккаунт Google, зробити це дуже просто з будь-якого пристрою, який має будь-яку поширену операційну систему та браузер.

2.  Вільний та швидкий доступ до документів та матеріалів з будь-якої точки, як зі школи, так і з дому.

3.  Можливість організації спільної роботи з учнями в режимі On-line.

4.  Можливість перевірки виконання домашніх завдань.

5.  Створювати власні освітні ресурси.

6.  Безкоштовність.

Сервіси Googlе, що найчастіше застосовуються для організації освітнього процесу:

Google Drive

Google Диск – віртуальне сховище даних, з можливістю організації власного робочого простору. Він дає можливість організації спільної роботи з колегами, зі здобувачами освіти.

Google Forms

Для оцінювання та контролю самостійної роботи здобувачів гарним варіантом буде використання форм. Даний вид навчання буде ефективний лише за умови вправної організації освітнього процесу викладачем, та від того наскільки здобувач освіти може самостійно організовувати свою освітню діяльність.

Google Docs

Google Документи дають можливість створювати текстові документи, форматувати їх, редагувати, використовувати різні шрифти, додавати зображення, малюнки, посилання та таблиці. Працювати над ними можна разом з колегами та учнями - де завгодно і коли завгодно.

Google Classroom

Google Клас надає можливість викладачам організовувати звичний освітній процес через Інтернет. Викладачем створюються класи і додаються в них здобувачі освіти, відправляються їм завдання, організовуються тематичні обговорення. Всі роботи зберігаються в структурованому вигляді в каталозі на Google Диску, можна не турбуватися, що забули роботу вдома і т.п. В панелі викладача у реальному часі оновлюється список виконаних робіт їх можна переглянути, перевірити, поставити відповідний бал і написати коментар. За таким принципом організовуються і індивідуальні заняття.

YouTube

YouTube – це величезний відео хостинг, створений на сам перед для самоосвіти, а вже тільки потім для розваг. В YouTube  ми навчаємося і відпочиваємо, можемо бачити як проводять наукові експерименти, виконують завдання різного типу, пройти навчальний відео курс.

Google Sites.

Створення та налаштування власного сайту. Застосування сайту для навчальної діяльності.

Вміння ефективно використовувати інформаційно-комунікаційні технології – показник зацікавленості педагога у вдосконаленні своїх вмінь і навичок. Google сервіси надають не лише можливість працювати безкоштовно з веб-додатками, а ще й активно використовувати їх в професійній діяльності. Практичне використання ІКТ створює умови для модернізації процесу освіти і виховання, що в свою чергу економить багато часу, дозволяє працювати віддалено та спонукає до саморозвитку та самоосвіти.

Створений викладачем онлайновий освітній ресурс має за мету зробити освітній процес доступним для здобувачів освіти під час дистанційного навчання, самостійного опрацювання матеріалу,виконанні домашніх завдань, учнів які перебувають на довготривалому лікуванні, полегшити навчання здобувачів освіти, які навчаються за індивідуальними планами (зайняте населення), підвищити їх знання (вони мають можливість самостійно опанувати навчальні матеріали 3-го розряду).

Саме сервіс Google Sites став фундаментом для створення онлайнового освітнього ресурсу, розробленого викладачем. Структура сайту відповідає осівітній програмі, та поурочно-тематичному плану. Сторінка – урок. На сьогодні сайт вміщує більше 300 сторінок (уроків). Зміст повністю відповідає ДСПТО 7212.C.28.00 – 2016. Все це дозволяє, дуже швидко знаходити необхідний урок. Крім текстового та графічного наповнення, сторінки вміщують і відео. Для контролю застосовуються тести створені у сервісі Google Forms.

Під час дистанційного навчання освітній процес організований через сервіс Google Classroom. Згідно поурочно-тематичного плану на кожен урок копіюється посилання на відповідну сторінку сайту, та додаються питання, на які здобувачі освіти повинні дати відповіді у конспектах. Питання різної складності. Для об’єктивного оцінювання, та спонукання до самоосвіти обдарованих учнів –  останнє питання, найважче, по можливості містить аналіз, синтез або розрахунок, вивченого на уроці (тобто в навчальному матеріалі не має прямої відповіді). В кінці теми тестування, залежно від кількості годин відведених на вивчення теми, тестування може бути і проміжним.

Викладач постійно оновлює ресурс, збагачує навчальними матеріалами, медіа, створює тести, тому що ніколи не зупиняється на досягнутому.

 

    

Закусило О. Д. велику увагу приділяє роботі з обдарованими та здібними здобувачами освіти. Його вихованець Ленч Віталій посів ІІ місце, у обласному етапі конкурсу професійної майстерності “WorldSkills”, компетенція «Зварювальні роботи».

Викладач проводить відкриті уроки та тижні професій, ділиться власним досвідом, очолює методичну комісію металообробних професій, застосовує нестандартні  форми проведення уроків, значну увагу приділяє підвищенню свого професійного рівня. Зокрема, в міжатестаційний період успішно пройшов курси на студії онлайн-освіти Educational Era (Ed-Era) «Онлайн-курс для педагогів та керівників закладів професійно-технічної освіти (ПТО) про дистанційне навчання» 30 год., «WEB Основи веб-розробки (HTML, CSS, JavaScript)» 30 год., Дистанційний курс НМК ПТО у Житомирській області «Основні аспекти створення курсу дистанційного навчання на прикладі платформи MOODLE» 30год., розпочав курс Ed-Era «Бери й роби. Змішане та дистанційне навчання» 20 год.

Закусило О.Д. активно поширює свій педагогічний досвід шляхом виступів на педагогічних читаннях, педрадах, обласних методичних секціях. Розміщує матеріали на Методичному порталі сертифікати: №0000/85931, №0000/85939, №0000/85958.

 

Олексій Дмитрович переконаний, що створений онлайновий освітній ресурс є ефективним засобом навчання в нинішніх, доволі складних, умовах освіти. У закладах освіти постає на перший план доступність інформації під час карантину, та можливість оперативного налаштування очного, дистанційного та змішаного навчання.

 

 

 

Погода
Валюта
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz