П`ятниця, 21.09.2018, 07:46
Професійно-технічне училище №16 м. Коростеня

11500, Житомирська область, м. Коростень, вул. Грушевского, 24/1 , ПТУ №16 м. Коростеня.

(041-42) 4-24-27, факс: 4-30-07                e-mail: ptu_16@ukr.net

Головна | Реєстрація | | Вхід Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Методична робота [2]
Загальні [0]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Портфоліо

Творчий звіт

майстра виробничого навчання

Нестеренко Галини Федорівні.

 

   Освіта :

Середньо – технічна

Закінчила: 

Одеський технікум промислової автоматики  1975 р.

Спеціальність:   підйомно-транспортні машини

Кваліфікація : технік - механік

Місце роботи :

ПТУ – 16  м. Коростень

Категорія           12 тарифний розряд

Посада               майстер виробничого  навчання другої категорії

Стаж роботи      41 рік

Підвищення кваліфікації :

Національна академія педагогічних наук України

Інститут післядипломної освіти інженерно - педагогічних працівників       2016 рік. Свідоцтво ПК 35946459   900785.

Учбовий комбінат « Славутич » посвідчення № 1432-13-40

« Правила будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів » 2013 рік.

Стажування ПАТ « Машинобудівний завод » підтвердила кваліфікацію машиніст крана 6 –го розряду 2016 рік 

Педагогічне кредо :

« Ніколи не зупинятись на досягнутому ».

Методична проблема над якою я працюю :
Професійне навчання –
фундамент професійної майстерності.

Пріоритетні напрями роботи :

•Розвиток знань , умінь і навичок учнів на  уроках виробничого навчання .

• Забезпечення умов для розвитку творчих

здібностей і задатків особистості .

• Виховання любові до обраної професії,

формування вихованості і культури особистості.

Використання інноваційних навчальних технологій :

•    Проблемні

•   Інтерактивні

•   Особистісно – орієнтовні

•   Інформаційні

Методична діяльність :

•  Створення навчальної та плануючої документації
•  Взаємовідвідування уроків
•  Створення комплексно – методичного забезпечення професії з урахуванням сучасних вимог
•  Заходи на покращення якості навчання
•  Підготовка та проведення конкурсів професійної майстерності
•  Активна участь у роботі атестаційної комісії училища
•  Участь у роботі атестаційної комісії училищ  області
•  Активна участь у роботі методичної комісії училища
•  Вивчення передового та поширення власного педагогічного досвіду

•  Підготовка методичних розробок та участь у педагогічних читаннях училища.

Методичні розробки :
•  Методична розробка уроку виробничого навчання на тему :  “ Керування механізмами  крана при підйомі , опусканні та переміщенні вантажу ” .
•   Методична розробка уроку виробничого навчання на тему : “Вибір та підготовка вантажозахватних пристроїв згідно форми та маси вантажу . ”
•   Методична розробка уроку виробничого навчання на тему : “ Навчання керуванню мостовим краном  . ”2016 рік

•   Методична розробка уроку виробничого навчання на тему : «Навчання керуванню кранами на навчальному  полігоні» 2017 рік
•   Відкритий урок на тему : “ Навчання  керуванню консольними кранами .” 2015 рік

   Відкритий урок на тему : « Навчання керуванню мостовим краном ». 2016 рік
  Нестандартні  уроки :  « Урок -  екскурсія на підприємства « Хіммаш »,

  « Жовтнева кузня », « Машинобудівний завод »

Навчально-матеріальна база :

Для учнів розроблені різні види і форми роздаткового матеріалу: карточки безмашинного програмування, тести контролю знань,  тести до вивченого матеріалу, карточки-завдання для практичних робіт, пакети комплексних кваліфікаційних завдань з професії:  “ Машиніст крана  (кранівник ) ”, інструкції для кранівників , інструкційно-технологічні картки по всім темам програми , схеми стропування вантажів,  плакати і т. д.

Тренажери крана, вантажозахватні пристрої, вантажі різної конфігурації ,  тара .

Виховна робота  :

Відкрита виховна година на тему : « Україна – мій рідний дім » 2015 рік

Відкрита виховна година на тему :  « Хочеш мати друга – навчись бути  другом » 2016 рік

Екскурсія в краєзнавчий музей .

Екскурсія в музей « Скеля ».

Залучення учнів в гурток художньої самодіяльності.

Залучення учнів в спортивні гуртки.   

Залучення учнів в  гурток декоративно-ужиткового мистецтва. 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

уроку з ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

 

СПЕЦІАЛЬНІСТЬ 8333

« МАШИНІСТ КРАНА ( КРАНІВНИК ) »

 

ТЕМА ПРОГРАМИ : «Навчання керуванню кранами на навчальному полігоні».

ТЕМА УРОКУ : Підготовка крана до роботи.

 

МАЙСТЕР ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

ПТУ – 16 м. КОРОСТЕНЬ

НЕСТЕРЕНКО ГАЛИНА ФЕДОРІВНА

 

2017 рік

 

П Л А Н

УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

ТЕМА ПРОГРАМИ : Навчання керуванню кранами на навчальному полігоні.

ТЕМА УРОКУ : Підготовка крана до роботи.

МЕТА УРОКУ :

Навчальна :

- відпрацювати послідовність дій кранівника під час підготовки крана до роботи .

Розвивальна :

  • розвивати пізнавальні і професійні інтереси та здібності.

Виховна :

- виховувати повагу до праці , дбайливе ставлення до обладнання ; прищеплювати любов до обраної професії .

Тип уроку : урок вивчення трудових прийомів і операцій.

Методи проведення уроку :

Практичні : особистий показ майстра : демонстрація прийомів роботи , вправи , практична робота учнів .

Дидактичне оснащення :

Інструкція № 28 з охорони праці для кранівників електричних кранів мостового типу , інструкційно - технологічна картка № 1« Підготовка крана до роботи», інструкційно – технологічна картка № 2 «Огляд механізмів крана».

Матеріально – технічне оснащення уроку :

тренажери крана , кабіна крана та її устаткування , редуктор , гальма, барабан,електродвигун , контролери , стальні канати , ланцюговий строп.

Міжпредметні зв’ язки :

Будова вантажопідіймальних кранів , охорона праці , експлуатація кранів та технологія робіт , матеріалознавство , креслення , електротехніка.

Перелік практичних робіт :

браковка стальних канатів ;

браковка ланцюгової стропи ;

підготовка крана до роботи ;

перевірка спрацювання кінцевих вимикачів ;

перевірка нульової блокіровки контролерів.

 

Хід уроку :

І. Організаційна частина уроку : ( до 5 хв )

Перевірка наявності учнів .

Перевірка готовності учнів до уроку :

  • Перевірка зовнішнього вигляду учнів згідно з правилами техніки безпеки праці , санітарної гігієни ;
  • майстер виробничого навчання дізнається про стан здоров'я учнів.

ІІ. Вступний інструктаж : ( до 55 хв )

1. Повідомлення теми та мети уроку.

2. Актуалізація опорних знань.

( Майстер виробничого навчання проводить перевірку знань за матеріалами уроку методом « Запитання – відповідь.»

Метод « Запитання - відповідь»

1. Якою інструкцією користуються машиністи мостових кранів ?

( Інструкція № 28 « Охорона праці для кранівників електричних кранів мостового типу .»)

2. Що повинен зробити кранівник разом зі стропальником ?

( Кранівник зобов'язаний разом зі стропальником перевірити справність знімних вантажозахоплювальних пристроїв і тари та наявність на них бірок або клейм. )

3. Для чого використовується марочна система ?

( Під час експлуатації мостових кранів має застосовуватися « марочна система», за якої управління краном дозволяється лише особі , яка отримала в установленому на підприємстві порядку « марку » або ключ , що замикає електричний ланцюг керування краном.)

4. Що знаходиться у кабіні крана ?

( У кабіні крана знаходиться робоче місце кранівника , апарати керування та

захисту механізмів крана , засоби індивідуального захисту. )

5. Які механізми знаходяться на мосту крана ?

( На мосту крана знаходиться механізм пересування крана. )

6. Які механізми знаходяться на візку крана ?

( На візку крана знаходяться механізми пересування візка та підйому вантажу. )

3. Пояснення нового матеріалу .

Машиністом крана може бути особа , якій виповнилось 18 років , яка пройшла медичний огляд , курс навчання та отримала посвідчення .

Для того щоб уміти правильно керувати мостовими кранами , потрібно насамперед знати , як підготувати кран до роботи . (Майстер в/н за допомогою матеріалів , поданих у додатках 1-3 та слайдів пояснює порядок підготовки крана до роботи. )

Найважливіше у роботі машиніста крана – дотримання правил техніки безпеки , адже перевезення вантажів пов'язано з ризиком загрози життю робітників крім того , експлуатація кранових механізмів зобов'язує знання будові крана, будові та призначення його механізмів , правила безпеки , володіння навичками керування механізмами крана та догляду за ними.

Дотримання правил безпеки кранівником

До обов'язків кранівника належить перевірка стану крана перед початком роботи та випробування механізмів на холостому ходу. Для цього виділяється 15–20 хв перед початком робочої зміни.

Перед тим як приступити до роботи , кранівник повинен ознайомитися зі станом крана за записами у вахтовому журналі , а під час приймання крана , що перебував до цього у роботі , з'ясувати його стан у кранівника , який здає зміну .

Кранівник зобов'язаний разом зі стропальником ( зачіплювачем ) перевірити справність знімних вантажозахоплювальних пристроїв і тари та наявність на них бирок або клейм.

Оглянути гак і його кріплення в обійми , ланцюги і кільця підвіски вантажопідій- мального магніту ( на магнітних кранах ) та інші змінні вантажозахоплювальні частини.

  • Оглянути тролеї і гнучкі струмопідводи ( на кінцях головних тролей мають горіти лампи ).

Перевірити справність освітлення крана і робочої зони.

Кранівник повинен підійматися на кран і спускатися з нього лише через

посадковий майданчик .

Піднявшись у кабіну крана , перевірити наявність дерев'яного настилу , діелектричних килимків , вогнегасника .

Провести зовнішній огляд ( не знімаючи кожухи й не розбираючи їх )електричних апаратів ( рубильників , контакторів , контролерів , командоконтролерів ).

Огляд крана має здійснюватися лише при непрацюючих механізмах і при вимкненому рубильнику в кабіні машиніста . Перед виходом на настил галереї кранівник повинен вимкнути рубильник у кабіні й повісити на нього табличку із надписом « Не вмикати. Працюють люди.»

Піднявшись на міст крана , перевірити :

  • механізми крана , гальма , ходову частину , буферні пристрої і їх кріплення ;
  • наявність і справність огорож механізмів , перехідних майданчиків і галерей ;
  • змащування передач , підшипників і канатів , стан пристроїв для змащування та сальників , рівень масла у редукторі ;
  • стан канатів і їх кріплення на барабані , а також укладання канатів у рівчаках блоків і барабана ;

Оглядаючи кран при недостатньому освітленні , необхідно користуватися переносною лампою з напругою не вище 42 В.

Переконатися у відсутності на крані сторонніх предметів , що можуть впасти вниз під час руху крана.

Переконатися у відсутності на крані і на кранових коліях ремонтного персоналу

  • сторонніх осіб.

Після огляду , перед пуском крана в роботу , необхідно всі його механізми випробувати на холостому ходу і зробити про це запис у вахтовому журналі.

Машиніст крана після отримання завдання від особи , відповідальної за безпечне проведення робіт кранами , приступає до роботи.

Майстер в/н проводить актуалізацію знань за матеріалами уроку методом « Запитання – відповідь .»

Метод « Запитання – відповідь »

1.Хто може бути кранівником ?

( Кранівником може бути особа , якій виповнилось 18 років, яка пройшла медкомісію , курс навчання та отримала посвідчення. )

2. Хто може бути стропальником ?

( Стропальником призначають навченого й атестованого робітника не молодше 18 років , який пройшов медогляд та гідний за станом здоров 'я працювати стропальником.)

3. Які види сигналізації ви знаєте ?

(Звукову та знакову .)

4. У яких випадках машиністу крана виділяють сигнальника ?

( У тих випадках , коли зона , що обслуговується краном , повністю не оглядається із кабіни кранівника і за відсутності між кранівником і стропальником радіо- чи телефонного зв'язку для передачі сигналів кранівнику.)

5. Які людські якості , на вашу думку , найбільш важливі для кранівника ?

( Під час роботи на такій відповідальній посаді важливі насамперед уважність , відповідальність , здатність оперативно приймати рішення у позаштатних ситуаціях.)

Інструктаж з техніки безпеки під час виконання вправ з теми уроку :

1. Забороняється підійматися на кран драбиною удвох одночасно.

2. Під час підйому необхідно опиратися на три точки кінцівок : дві руки одна

нога , дві ноги одна рука.

3. Руки мають бути захищені рукавицями.

4. Під час роботи на вантажопідіймальному крані необхідно виконувати бирково – марочну систему.

5. Забороняється робота на крані , якщо виявленні будь – яка несправність.

6. Під час увімкнення будь-якого механізму кранівник зобов'язаний подати звуковий сигнал.

7. Забороняється робота одночасно більше ніж двома механізмами.

4. Показ майстром трудових прийомів.

Майстер виробничого навчання оглядає знімні вантажозахоплювальні пристрої і проводить браковку стропів ( на стропах обов'язково повинна бути бирка або клеймо. ) Включає головний рубильник і подає напругу на головні тролеї . Потім включає рубильник крана. Заходить в кабіну і показує правила перевірки та підготовки тренажера до роботи . Потім перевіряє справність приладів безпеки :

-- для цього відводить міст крана до спрацювання кінцевих вимикачів в одну сторону, потім в іншу;

-- відводить візок до спрацювання кінцевих вимикачів в одну сторону , потім в іншу ;

  • піднімає гакову підвіску в найвище положення до спрацювання обмежувача підйому вантажу ;
  • перевіряє електричну блокіровку дверей та люка ;
  • перевіряє нульову блокіровку контролерів ( для цього рукоятку І контролера ставить в І положення , включає кнопку « Пуск » лінійний контактор не спрацьовує, ставить її в нульове положення ; рукоятку ІІ контролера ставить в І положення , включає кнопку « Пуск » лінійний контактор не спрацьовує , ставить її в нульове положення ; рукоятку ІІІ контролера ставить в І положення , включає кнопку « Пуск » лінійний контактор не спрацьовує , ставить її в нульове положення лінійний контактор спрацював ) ;
  • перевіряє аварійний вимикач ;
  • перевіряє звуковий сигнал .

Майстер виробничого навчання акцентує увагу учнів на типових помилках , які можуть виникнути під час роботи та способах їх попередження.

5. Закріплення нового матеріалу.

Опитування учнів за новим матеріалом .

Відповіді майстра на запитання учнів.

Підбиття підсумків вступного інструктажу.

ІІІ. Поточний інструктаж ( до 270 хв )

Засвоєння учнями умінь , виконуючи вправи

Вправи

- огляд знімних вантажозахоплювальних пристроїв та їх браковка ;

- підготовка тренажера до роботи ;

- робота контролерами руху моста до спрацювання кінцевих вимикачів ;

- робота контролерами руху візка до спрацювання кінцевих вимикачів ;

- робота контролерами підйому та опусканню вантажу ;

- перевірка нульової блокіровки ;

- перевірка електричної блокіровки дверей і люка.

Під час виконання учнями вправ майстер в /н перевіряє організацію робочого місця , правильність браковки стропів , послідовність вмикання контролерів моста , візка і підйому вантажу , дотримання техніки безпеки під час роботи на крані , проводить додатковий інструктаж щодо виявлення помилок.

ІV . Завершальний інструктаж (до 30 хв )

1. Підбиття підсумків уроку виробничого навчання :

- аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку ; - аналіз причин помилок учнів та засобів їх усунення ; - аналіз дотримання правил техніки безпеки .

2. Оцінювання роботи учнів.

Повідомлення та обґрунтовування оцінок.

3. Видача домашнього завдання.

3. Прибирання робочих місць і майстерні.

Використані джерела

1. Підготовка майстра виробничого навчання до занять ( методичні рекомендації ) Заславська С.О. – Донецьк , 2003

2. Педагогічна книга майстра виробничого навчання : навчально – методичний посібник Н Г Ничкало .Вища школа, 1994

3. Журнал « Профтехосвіта» - 2016

4. Богорад А. А. Грузоподъемные краны машиностроительних предприятий ВШ -1990

5. Будівельні крани Л.А. Хмара Київ – 2001 

6. Інструкція для кранівників 


 

 

Виховна година

Тема :           Ми  проти  куріння

    Тютюнопаління - сама найпоширеніша у всьому світі шкідлива звичка, що здійснюється вдиханням різних тліючих рослинних продуктів. Залежність від тютюну внесено в Міжнародну класифікацію хвороб. Нікотин є своєрідним стимулятором нервової системи, що має патологічний вплив на організм, особливо у розвитку ракових хвороб. За статистикою, щорічно від захво -рювань, спричинених тютюнокурінням у світі помирає понад 4 мільйони людей, в Україні 110 тисяч.

 

 Із кожних 100 курців 53 намагається кинути палити, але лише 13 це вдається. Важливу роль у попередженні тютюнопаління в молодіжному середовищі займають навчальні заклади, які здійснюють системні освітньо-просвітницькі заходи щодо формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя: індивідуальні бесіди з наставником групи, корпоративні години, виставки плакатів, малюнків щодо здорового способу життя, із залученням органів студентського самоврядування організовуються і проводяться різноманітні спортивні змагання та конкурси.                                                   

Шкода куріння для людини

Куріння - одна з найшкідливіших звичок.

Дослідженнями доведено, у чому шкода куріння. У димі тютюну міститься більше 30 отруйних речовин: Нікотин, Вуглекислий газ Окис вуглецю, синильна кислота, Аміак, Смолисті речовини, Органічні кислоти та інші.

1-2 пачки сигарет містять смертельну дозу нікотину. Курця рятує, що ця доза вводиться в орган

Погода
Валюта
Пошук
Календар
«  Вересень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Архів записів
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz